Pobierz grafik w PDF »

Mysore

Zajęcia Mysore są przeznaczone dla uczniów na każdym poziomie praktyki jogi – zarówno początkujących jak i regularnie praktykujących jogę.

Czym jest styl Mysore?

  • To tradycyjny, najlepszy, najszybszy i najbezpieczniejszy sposób uczenia ashtanga jogi.
  • Na zajęciach mysore każdy jest uczony indywidualnie, powoli, krok po kroku poznając metodę i sekwencję ashtanga jogi pod czujnym okiem nauczyciela.
  • Każdy student wykonuje sekwencje asan dopasowaną do swoich możliwości, predyspozycji i stopnia zaawansowania, otrzymuje od nauczyciela wskazówki i korekty odpowiednie dla siebie.
  • Podstawą pracy jest tzw. pierwsza seria zwana ‚Yoga Chikitsa’ – terapia jogą.
  • Na zajęciach Mysore każdy student zaczyna i kończy praktykę w swoim czasie. Każdy dostosowuje odpowiednią dla siebie długość sekwencji asan, dlatego zaczynając ćwiczymy ok. 1 godziny, a w miarę rozwoju sekwencja ta wydłuża się i czas praktyki zajmuje około 1.5 godziny.
  • Na zajęciach Mysore masz możliwość dopasować praktykę do swoich potrzeb i rozkładu dnia – np. możesz danego dnia skrócić swoją praktykę lub dopasować tempo do gorszego lub lepszego samopoczucia.
  • Na zajęcia Mysore nie da się spóźnić – można przyjść o dowolnej porze, nie później jednak niż godzinę przed końcem zajęć, tak żeby na czas skończyć swoją sekwencję.

Ashtanga -1/2 Pierwszej Serii Prowadzonej /PSP/- początkująca i średniozaawansowana

Zajęcia Ashtanga ½ PSP są metodycznym wprowadzeniem do praktyki pierwszej serii ashtanga jogi (Yoga Chikitsa, czyli terapia jogą). Na tych zajęciach poznajemy zasady płynnego łączenia ruchu z oddechem (viniasy), uczymy się prawidłowego oddechu wykorzystywanego w ashtandze oraz właściwego ustawienia w asanach. Poznajmy kolejno , powitania słońca, pozycje stojące i siedzące (do navasany ). Ponadto pracujemy nad wzmacnianiem i uelastycznieniem całego ciała, stopniowo przygotowując je do wykonywania coraz bardziej zaawansowanych asan z dalszej części sekwencji. Zajęcia mają na celu zaznajomienie z zasadami, asanami oraz samą metodą jaką jest ashtanga joga.

Ashtanga- Pierwsza Seria Prowadzona /PSP/-dla osób praktykujących

Na zajęciach poznasz i ugruntujesz się w prawidłowej praktyce pierwszej serii ashtanga jogi, zwanej ‘Yoga Chikitsa’ (terapia jogą). Zajęcia przeznaczone są dla osoby zaznajomionych z praktyką ashtangi. Osoby które są w trakcie opanowywania połowy pierwszej serii, mogą uczestniczyć w zajęciach, będą wówczas wykonywać uproszczone wersje asan i vinias bądź skrócą sekwencję w sposób wskazany przez nauczyciela.

Zajęcia Ashtanga i Ashtanga 1/2 stanowią doskonałe uzupełnienie praktyki w ramach programu mysore. Pozwalają szybciej utrwalić sekwencję vinyas, pogłębiają koordynację ruchu z oddechem, uczą płynności i lekkości praktyki.

Praktykuj z Ewą

Gorąco zapraszamy do wspólnej praktyki z Ewą Mościńską. Grupa otwarta, przeznaczona dla osoby zaznajomionych z praktyką ashtangi, mających samodzielną praktykę, które nie oczekują korekt oraz pomocy tylko chcą pięknie rozpocząć dzień, wspólnym oddechem, potem i  wspólna energią. Praktykujemy od wtorku do piątku   ( dot. osób znających minimum pozycję stojące z pierwszej serii . ) Osoby,  które po raz pierwszy chciałyby dołączyć do grupy, prosimy o wcześniejszy telefon  nr 792-25-33-44 .

Joga na kołach

Koło do Jogi to terapeutyczne narzędzie, dzięki któremu możesz urozmaicić, udoskonalić i usprawnić codzienną praktykę jogi. Koło znajduje zastosowanie przy pojedynczych asanach, w których możesz pozostać przez kilkanaście minut, lub dołączyć go do Metody Vinyasa Jogi. Koło polecane jest szczególnie przy napiętych mięśniach, gdyż delikatnie je rozciąga. Sprawdza się przede wszystkim przy wszelkich odgięciach kręgosłupa. To bezpieczny sposób zwiększenia mobilności kręgosłupa, wzmocnienia mięśni głębokich oraz głębszego doświadczenia pozycji jogi.
Głównym celem ćwiczeń na kole do jogi jest utrzymanie żywotności kręgosłupa i sprawnego funkcjonowania wszystkich narządów wewnętrznych. Koło do jogi mogą stosować wszyscy, niezależnie od wieku, stopnia sprawności oraz dojrzałości w praktyce jogi. Regularne jego stosowanie daje lepsze samopoczucie, sprawniejsze oddychanie, większą ruchliwość w odcinku piersiowym i lędźwiowym kręgosłupa. Doskonale uzupełnia praktykę każdej formy ruchu zwiększając mobilność całego kręgosłupa oraz poszczególnych jego odcinków.