Grafik zajęć stacjonarnych
(obowiązuje od 06.06.2020r.)

Poniedziałek

  • -

    (90 minut) MYSORE / Ewa

  • -

    (60 minut) Ashtanga 0- początkująca / Ewa

Wtorek

  • -

    (120 minut) MYSORE / Ewa

  • -

    Ashtanga 0- początkujący / Ewa

  • -

    (90 minut) MYSORE / Ewa

  • -

    (60 minut) Ashtanga 0-początkująca / Marta

  • -

    ( 60 minut ) Vinyasa Flow / Marta

Środa

  • -

    (90 minut) MYSORE / Ewa

  • -

    ( 60 minut ) Ashtanga 0-początkująca / Ewa

Czwartek

  • -

    (120 minut) MYSORE / Ewa

  • -

    Ashtanga O- początkujący / Ewa

  • -

    ( 60 minut ) Vinyasa Flow / Aga

  • -

    (90 minut) MYSORE / Aga

  • -

    (60 minut) Ashtanga - Mysore -początkująca / Aga

  • -

    (60 minut) Ashtanga 0-początkująca / Aga

Piątek

  • -

    Ashtanga I - 1/2 Pierwszej serii prowadzonej / Ewa

  • -

    (90 minut ) Ashtanga II /PSP/ Pierwsza Seria Prowadzona /Ewa

Sobota

  • -

    (120 minut) MYSORE / Ewa

Niedziela

    Mysore

    Zajęcia Mysore są przeznaczone dla uczniów na każdym poziomie praktyki jogi – zarówno początkujących jak i regularnie praktykujących jogę.

    Czym jest styl Mysore?

    • To tradycyjny, najlepszy, najszybszy i najbezpieczniejszy sposób uczenia ashtanga jogi.
    • Na zajęciach mysore każdy jest uczony indywidualnie, powoli, krok po kroku poznając metodę i sekwencję ashtanga jogi pod czujnym okiem nauczyciela.
    • Każdy student wykonuje sekwencje asan dopasowaną do swoich możliwości, predyspozycji i stopnia zaawansowania, otrzymuje od nauczyciela wskazówki i korekty odpowiednie dla siebie.
    • Podstawą pracy jest tzw. pierwsza seria zwana ‚Yoga Chikitsa’ – terapia jogą.
    • Na zajęciach Mysore każdy student zaczyna i kończy praktykę w swoim czasie. Każdy dostosowuje odpowiednią dla siebie długość sekwencji asan, dlatego zaczynając ćwiczymy ok. 1 godziny, a w miarę rozwoju sekwencja ta wydłuża się i czas praktyki zajmuje około 1.5 godziny.
    • Na zajęciach Mysore masz możliwość dopasować praktykę do swoich potrzeb i rozkładu dnia – np. możesz danego dnia skrócić swoją praktykę lub dopasować tempo do gorszego lub lepszego samopoczucia.
    • Na zajęcia Mysore nie da się spóźnić – można przyjść o dowolnej porze, nie później jednak niż godzinę przed końcem zajęć, tak żeby na czas skończyć swoją sekwencję.

    Ashtanga O – Początkująca

    Na zajęciach  poznajmy kolejno podstawowe, najważniejsze pozycje jogi  oraz sekwencję asan . Poznajemy zasady płynnego łączenia ruchu z oddechem (viniasy), uczymy się prawidłowego oddechu wykorzystywanego w ashtandze oraz właściwego ustawienia w pozycjach-asanach. Budujemy siłę jednocześnie ucząc się wyciszenia i relaksu.   Zajęcia mają na celu zaznajomienie z zasadami, asanami oraz samą metodą jaką jest ashtanga joga. Grupa przeznaczona dla osób zupełnie początkujących, chcących rozwijać się w systemie ashtanga jogi. Każda sesja zakończona jest długim relaksem.

    Ashtanga I – 1/2 Pierwszej Serii Prowadzonej /PSP/- początkująca i średniozaawansowana

    Zajęcia Ashtanga ½ PSP są metodycznym wprowadzeniem do praktyki pierwszej serii ashtanga jogi (Yoga Chikitsa, czyli terapia jogą).  Praktykujemy połowę sekwencji ashtanga jogi  (do navasany ). Pracujemy nad wzmacnianiem i uelastycznieniem całego ciała, stopniowo przygotowując je do wykonywania coraz bardziej zaawansowanych asan z dalszej części sekwencji. Zajęcia mają na celu zaznajomienie z zasadami, asanami oraz samą metodą jaką jest ashtanga joga.  Grupa przeznaczona dla osób zaznajomionych z praktyką oraz osób,  które co najmniej miesiąc praktykują w systemie ashtangi ( ashtanga początkująca lub kurs ). Każda sesja zakończona jest długim relaksem.

    Ashtanga II – Pierwsza Seria Prowadzona /PSP/- dla osób praktykujących

    Na zajęciach poznasz i ugruntujesz się w prawidłowej praktyce pierwszej serii ashtanga jogi, zwanej ‘Yoga Chikitsa’ (terapia jogą). Zajęcia przeznaczone są dla osoby zaznajomionych z praktyką ashtangi. Osoby które są w trakcie opanowywania połowy pierwszej serii, mogą uczestniczyć w zajęciach, będą wówczas wykonywać uproszczone wersje asan i vinias bądź skrócą sekwencję w sposób wskazany przez nauczyciela. Każda sesja zakończona jest długim relaksem.

    Zajęcia Ashtanga i Ashtanga 1/2 stanowią doskonałe uzupełnienie praktyki w ramach programu mysore. Pozwalają szybciej utrwalić sekwencję vinyas, pogłębiają koordynację ruchu z oddechem, uczą płynności i lekkości praktyki.

    Vinyasa Flow

    Zajęcia Vinyasa Flow są to łagodne zajęcia przeznaczone dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Mają na celu zapoznanie praktykującego z techniką vinyasy czyli synchronicznego połączenia oddechu i ruchu. Vinyasa jest ściśle związana z asaną -pozycją jogi. O ile asana oznacza „pozycję stabilną i wygodną” to vinyasa oznacza ruch, czyli wejście i wyjście z pozycji, oraz ułożenie pozycji w prawidłowej kolejności. Ten unikalny system ruchu i oddychania prowadzi do powstania równowagi i harmonii w ciele dzięki czemu doskonale wpływa na stan fizyczny i psychiczny.  Po praktyce przepełnia nas uczucie radości, spełnienia i wewnętrznej równowagi.

    Na zajęciach praktykujemy podstawowe, najważniejsze pozycje jogi, łącząc je  łagodnymi, płynnymi przejściami. Zajęcia mają charakter dynamiczny, zakres i poziom trudności pozycji ( asan ) dostosowany jest do stopnia zaawansowania uczestników.

    Każda sesja zakończona jest długim relaksem.

    „Vinyasa jest, jak sądzę, jedną z najbogatszych koncepcji, które wyłaniają się z jogi i które pozwalają pomyślnie kierować naszymi działaniami i relacjami z innymi.”
    T.K.V.Desikachar

    Sekwencja księżycowa

    Sekwencja księżycowa – unikatowa sekwencja asan, uspokajająca, kojąca układ nerwowy i regenerująca praktyka przeznaczona dla wszystkich. Została ona zmodyfikowana i rozbudowana przez jednego z autorytetów ashtanga jogi Matthew Sweeneya. Jej podstawy są identyczne jak w klasycznej ashtanga jodze. Utrzymujemy świadomą kontrolę nad oddechem wykorzystując oddech ujjayi oraz skupiamy się na utrzymywaniu zaworów energetycznych – bandh. Nie występują w niej klasyczne przeskoki (vinyasy) za to wykonujemy suptavinyasy, które mimo, że są znacznie łagodniejsze doskonale rozciągają ciało w płaszczyźnie strzałkowej. Zamiast Powitań Słońca wykonujemy Powitania Księżyca. W pozycjach zostajemy dłużej niż zazwyczaj. Oczy utrzymujemy przymknięte, aby łatwiej przenieść uwagę do wewnątrz. Każdą pozycje rozpoczynamy od lewej strony, po to by przełamać schematy, których się wcześniej wyuczyliśmy. Lewa strona ciała reprezentuje intuicję i kobiecy aspekt ludzkiej natury (w przeciwieństwie do prawej symbolizujące analityczny umysł i męskie cechy). Lewa strona związana jest z przywspółczulnym układem nerwowym w sanskrycie zwanym Ida nadi lub Chandra nadi, dlatego też sekwencja księżycowa doskonale równoważy solarny i energetyczny aspekt praktyki ashtanga jogi.
    Praktykę tę mogą wykonywać kobiety podczas menstruacji czy też przy wykorzystaniu alternatywnych wersji asan, w trakcie ciąży. Jest idealna na czas tzw. moondays – pełni lub nowiu księżyca.
    Wykonując sekwencje księżycową stajemy się bardziej wrażliwi na energię, którą przesyła nam księżyc i wykorzystujemy ją do własnego rozwoju, pogłębiania introspekcji ucząc się bardziej zrównoważonej praktyki.
    Chandra Krama jest przydatna w rozwijaniu uważności mięśni wewnętrznych tułowia. Sekwencja skupia się na otwieraniu i rozluźnianiu bioder oraz dolnych pleców, wzmacnianiu nóg. Ma terapeutyczny wpływ na barki, nadgarstki, kolana, biodra i dolne plecy. jest dobra praktyką dla tych, którzy pracują nad wygięciami do tyłu. Asany końcowe z oparciem nóg o ścianę wykonywane przed relaksem pomagają nam w pełni się zregenerować..Wszystkie te aspekty sprawiają, że jest to niezwykła i unikatowa praktyka, którą na pewno musisz poznać.

    ZEN w codzienności.

    Jak medytować w pędzącym świecie?

    Jak ćwiczyć jogę poza matą?

    Zacznij z nami swój dzień głębszym oddechem, a dopiero potem przystąp do codziennych aktywności i zobacz jak ułoży się dzień.

    Zapraszamy na poranne medytacje zazen poprzedzone asanami rozbudzającymi zaspane ciało – we wtorki i czwartki od 6.30 do 7.30 w Ashtanga Yoga Wrocław.

    Koła

    Koło do Jogi to terapeutyczne narzędzie, dzięki któremu możesz urozmaicić, udoskonalić i usprawnić codzienną praktykę jogi. Koło znajduje zastosowanie przy pojedynczych asanach, w których możesz pozostać przez kilkanaście minut, lub dołączyć go do Metody Vinyasa Jogi. Koło polecane jest szczególnie przy napiętych mięśniach, gdyż delikatnie je rozciąga. Sprawdza się przede wszystkim przy wszelkich odgięciach kręgosłupa. To bezpieczny sposób zwiększenia mobilności kręgosłupa, wzmocnienia mięśni głębokich oraz głębszego doświadczenia pozycji jogi.
    Głównym celem ćwiczeń na kole do jogi jest utrzymanie żywotności kręgosłupa i sprawnego funkcjonowania wszystkich narządów wewnętrznych. Koło do jogi mogą stosować wszyscy, niezależnie od wieku, stopnia sprawności oraz dojrzałości w praktyce jogi. Regularne jego stosowanie daje lepsze samopoczucie, sprawniejsze oddychanie, większą ruchliwość w odcinku piersiowym i lędźwiowym kręgosłupa. Doskonale uzupełnia praktykę każdej formy ruchu zwiększając mobilność całego kręgosłupa oraz poszczególnych jego odcinków.