Praktyka – Czym jest Ashtanga ?

Ashtanga Joga to praktyka i sposób na osiągnięcie lepszego zdrowia i  samopoczucia.

Ashtanga Joga to jedna z najskuteczniejszych metod jogi. Obejmuje serię pozycji (asan), które praktykowane w odpowiedniej kolejności i z prawidłowym oddechem (ujjayi pranayama) oraz punktem skupienia wzroku (drishti) pomogą uczniom osiągnąć i odkryć ich najwyższy potencjał, zarówno fizycznie, jak i duchowo.

Asany, oddech i punkty drishti są bardzo ważne dla praktyki jogi, gdyż obejmują trzy poziomy oczyszczania: ciała, systemu nerwowego i umysłu. Są ściśle ze sobą związane.

Głównym wyróżnikiem Ashtanga Jogi w stosunku do innych metod jogi  jest unikalny system ruchu i oddychania znany jako vinyasa. Połączenie oddechu i ruchu oraz działania pozycji, wywołuje pot. Pot oczyszcza ciało, uwalniając toksyny zatrzymane w powierzchniowych warstwach tłuszczu w ciele. Pogłębiając praktykę uwalniane są również toksyny zatrzymane w głębszych warstwach tkanki mięśniowej i narządach wewnętrznych, co pomaga organizmowi zachować zdrowie, siłę, witalność i elastyczność. Ma to natychmiastowy wpływ na stan psychiczny, który jest właśnie prawdziwy celem  jogi, po praktyce przepełnia nas uczucie radości, spełnienia i wewnętrznej równowagi.

Ashtanga Joga pomaga wielu ludziom na całym świecie w równoważeniu stresu, mentalnych, fizycznych i duchowych nacisków, jakie znosimy we współczesnym świecie, w którym żyjemy.

Ashtangę możesz ćwiczyć w każdym wieku i kondycji fizycznej. Wbrew powszechnemu przekonaniu nie musisz być elastyczny. Ashtanga Yoga to praktyka, którą można dostosować  do możliwości potrzeb każdej osoby.

Mysore

W trakcie zajęć mysore każdy z uczniów praktykuje we własnym tempie, pod okiem i nadzorem doświadczonego nauczyciela. Podstawą pracy jest tzw. pierwsza seria zwana ‚Yoga Chikitsa’ – terapia jogą. Gdzie każdy uczeń wykonuje sekwencję asan dopasowaną do swoich możliwości, predyspozycji i stopnia zaawansowania, otrzymując od nauczyciela wskazówki i korekty odpowiednie dla siebie. O tym jak daleko zajdziesz w sekwencji decyduje nauczyciel i podejmuje on decyzję indywidualnie dla każdego ucznia w zależności od jego umiejętności, stanu zdrowia i samopoczucia.

Styl Mysore jest najlepszym, najszybszymi i najbardziej efektywnym sposobem nauczania ashtanga jogi. Przeznaczony jest także dla osób początkujących! Każda osoba może liczyć w trakcie takich zajęć na pomoc i pokierowanie jej odpowiednio przez nauczyciela.
Osobom początkującym zaleca się praktykowanie na początku (przez pierwszy miesiąc) co najmniej 3 razy w tygodniu, aby przyspieszyć i pogłębić proces nauki.

Zajęcia Mysore nie są prowadzone w dni księżycowe.

Sprawdź nasz grafik »