Back bend – Wygięcia- 22.02.2020 godzina 12:00

22 lutego, 2020

12:00 - 15:00

ul. Świętego Macieja 11/7, 50-244 Wrocław- Nadodrze

150,00

Odkryj prawdziwą wolność i moc w wygięciach do tyłu.

Gorąco zapraszamy Was na intensywny trzy godzinny warsztat poświęcony „wygięciom do tyłu”  warsztat którego celem jest poszukiwanie łatwości, stabilności i przyjemności  wygięciach w tył , nie tylko w ciele, ale przede wszystkim w głowie.

Wygięcia do tyłu to niezwykle ważna grupa asan w jodze. Podczas normalnej aktywności życiowej zginamy się do przodu, czasem na boki jednak prawie nigdy do tyłu. Jest to zatem ruch, który przychodzi nam najczęściej z trudnością. Obejmuje asany, które wymagają niezwykłej wytrzymałości psychicznej i fizycznej. Znajdziemy tu najtrudniejsze spośród asan jak: urdhva dhanurasana (odwrócony łuk), kapotasana (gołąb), vrscikasana (skorpion) czy natarajasana (tancerz), ale i stosunkowo proste jak: śalabhasana (świerszcz), bhujangasana (wąż) czy dhanurasana (łuk).

Wygięcia intensywnie otwierają okolicę mostka, rozciągają klatkę piersiową oraz mięśnie brzucha, wzmacniają kręgosłup – plecy stają się mocne i pełne życia, Regularna praktyka wygięć dodaje energii i pewności siebie.

Ponadto wygięcia do tyłu mają olbrzymią wartość psychologiczną. Kiedy robimy głębokie wygięcia musimy całkowicie się zrelaksować i być w pełni zaangażowani i obecni, w taki sposób stajemy się bardziej świadomi i skoncentrowani .

 

W ashtanga jodze szczególna uwagę poświęcamy pozycji mostka – urdhva dhanurasany, kolejno  tzw dropback czyli mostką ze stania.

Ciężko wyobrazić sobie praktykę ashtanga jogi bez mocnych wygięć do tyłu, ale co zrobić kiedy przez pierwsze  lata praktyki  mocne wygięcia są nie możliwe lub przynoszą jedynie ból ?

Na warsztatach porozmawiamy  :

*o pracy kręgosłupa podczas wygięć do tyłu, spróbujemy uwolnić kręgi lędźwiowe, piersiowe i staw krzyżowo-biodrowy.

*wzmocnimy nogi, górę pleców i biodra.

* jak ustawić się w pozycjach

*poznacie ćwiczenia przygotowujące ciało do wygięć do tyłu

*rozmaite warianty ustawień i sposoby wejścia w asany

*jak przełamać strach, opór w głowie i krok po kroku budować stabilną pozycje ?

*jak przygotować się do praktyki mostków i kiedy rozpocząć naukę dropback ( zejście i wejście ze stania do mostka )?

*na warsztacie będziemy  pracować w parach, pomożemy sobie nawzajem jak również do pomocy użyjemy kół i ściany, które są doskonałym narzędziem do wygięć w tył. Twoje plecy powiedzą dziękuję.

*porozmawiamy o liczonych korzyściach zdrowotnych płynący z regularnego wykonywania wygięć, a także psychologicznych aspektach tych wyjątkowych asan.

To i dużo więcej dowiecie się na warsztatach…

Warsztaty przeznaczony dla osób praktykujących jogę, poziom zaawansowania w jodze oraz aktualny stopień opanowania wygięć NIE  MA ZNACZENIA, dostosujemy praktykę do Twoich potrzeb. Każdy może uczestniczyć w warsztacie, każdy kto chce poznać, pogłębić i wzbogacić swoją praktykę  z doświadczoną nauczycielką Ewą Mościńską.

 

Ewa Wudzińska:

Założycielka szkoły, z wykształcenia ekonomista z zamiłowania joginka,  mama dwójki dzieci Lidii i Huga, wierna i oddana pasjonatka ashtanga jogi w tradycji Sri K. Pattabhi Jois . Od dziecka związana z ruchem, przygodę z jogą rozpoczęła w 2004 roku ćwicząc wg metody B.K.S. Iyengara pod okiem Darka Wojteczka, swojego pierwszego i wieloletniego nauczyciela. Niedługo potem zetknęła się z ashtanga jogą, która od pierwszego momentu urzekła ją swym pięknem i energią, stając się jej codzienną praktyką.

Ewa jest instruktorem rekreacji ruchowej ze specjalnością hatha-jogi / AZS Politechniki Częstochowskiej i posiada uprawnienia do nauczania  nadane przez Ministra Sportu i Turystyki /, ponadto ukończyła kurs nauczycielski z ashtanga jogi z Basią Lipską Wrocław 2009 , Manju Pattabhi Jois Berlin 2010. Od ponad 16 lat praktykuje jogę pod okiem najwybitniejszych nauczycieli ashtanga jogi na świecie ( tj. Sharat Jois, Manju Jois, Rolf  and Marcy Naujokat, Nancy Gilgoff, John Scott i wielu innych – praktyka w Indiach, Hiszpanii,  Berlinie ) Obecnie serce zostawiła w Portugalii gdzie regularnie podróżuje by praktykować pod okiem Tarika Van Prehn i Lei Perfetti.

Na co dzień od ponad 10 lat prowadzi regularne zajęcia z ashtanga jogi. Dzięki codziennej praktyce własnej oferuje uczniom wiedzę popartą doświadczeniem oraz indywidualne podejście. Nauczanie jogi stało się jej pasją, a praktyka jogi życiem. Z radością i zaangażowaniem propaguje świadomy, uważny i zdrowy styl życia.

 

Koszt 150 zl.

Warunkiem uczestnictwa jest uiszczenie bezzwrotnej zaliczki w wysokości 60 PLN.

Konto zostanie podane po wcześniejszej rejestracji mailowej :

————————————————————————————–

Kontakt :

Ewa Wudzińska

[email protected]

tel 792-25-33-44

 

Wieczorny kurs jogi dla początkujących - start 11.03.2020

zobacz kolejne

Join event

Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe :)