BACK BEND – Wygięcia 11.09 godzina 11:00

11 września, 2021

11:00 - 14:00

pl. Świetego Macieja 11/7 , Wrocław

150,00

Odkryj prawdziwą wolność i moc w wygięciach do tyłu.

Gorąco zapraszamy Was na intensywny trzy godzinny warsztat poświęcony „wygięciom do tyłu”  warsztat którego celem jest poszukiwanie łatwości, stabilności i przyjemności  wygięciach w tył , nie tylko w ciele, ale przede wszystkim w głowie.

Wygięcia do tyłu to niezwykle ważna grupa asan w jodze. Podczas normalnej aktywności życiowej zginamy się do przodu, czasem na boki jednak prawie nigdy do tyłu. Jest to zatem ruch, który przychodzi nam najczęściej z trudnością. Obejmuje asany, które wymagają niezwykłej wytrzymałości psychicznej i fizycznej. Znajdziemy tu najtrudniejsze spośród asan jak: urdhva dhanurasana (odwrócony łuk), kapotasana (gołąb), vrscikasana (skorpion) czy natarajasana (tancerz), ale i stosunkowo proste jak: śalabhasana (świerszcz), bhujangasana (wąż) czy dhanurasana (łuk).

Wygięcia intensywnie otwierają okolicę mostka, rozciągają klatkę piersiową oraz mięśnie brzucha, wzmacniają kręgosłup – plecy stają się mocne i pełne życia, Regularna praktyka wygięć dodaje energii i pewności siebie.

Ponadto wygięcia do tyłu mają olbrzymią wartość psychologiczną. Kiedy robimy głębokie wygięcia musimy całkowicie się zrelaksować i być w pełni zaangażowani i obecni, w taki sposób stajemy się bardziej świadomi i skoncentrowani .

W praktyce ashtanga jogi szczególną uwagę poświęcamy pozycji mostka – urdhva dhanurasany, kolejno  tzw dropback czyli mostka ze stania. Ale co zrobić kiedy przez pierwsze lata praktyki  mocne wygięcia są nie możliwe lub przynoszą jedynie ból ?

Na warsztatach porozmawiamy  :

*o pracy kręgosłupa podczas wygięć do tyłu, spróbujemy uwolnić kręgi lędźwiowe, piersiowe i staw krzyżowo-biodrowy.

*wzmocnimy nogi, górę pleców i biodra.

* jak ustawić się w pozycjach

*poznacie ćwiczenia przygotowujące ciało do wygięć do tyłu

*rozmaite warianty ustawień i sposoby wejścia w asany

*jak przełamać strach, opór w głowie i krok po kroku budować stabilną pozycje ?

*jak przygotować się do praktyki mostków i kiedy rozpocząć naukę dropback ( zejście i wejście ze stania do mostka )?

*na warsztacie będziemy  pracować w parach, pomożemy sobie nawzajem jak również do pomocy użyjemy kół i ściany, które są doskonałym narzędziem do wygięć w tył. Twoje plecy powiedzą dziękuję.

*porozmawiamy o liczonych korzyściach zdrowotnych płynący z regularnego wykonywania wygięć, a także psychologicznych aspektach tych wyjątkowych asan.

To i dużo więcej dowiecie się na warsztatach…

Warsztaty przeznaczony dla osób praktykujących jogę, poziom zaawansowania w jodze oraz aktualny stopień opanowania wygięć NIE  MA ZNACZENIA, dostosujemy praktykę do Twoich potrzeb. Każdy może uczestniczyć w warsztacie, każdy kto chce poznać, pogłębić i wzbogacić swoją praktykę  z doświadczoną nauczycielką Ewą Wudzińską.

Ewa Wudzińska:

Założycielka szkoły, z wykształcenia ekonomista z zamiłowania joginka,  mama dwójki dzieci Lidii i Huga, wierna i oddana pasjonatka ashtanga jogi w tradycji Sri K. Pattabhi Jois . Od dziecka związana z ruchem, przygodę z jogą rozpoczęła w 2004 roku ćwicząc wg metody B.K.S. Iyengara pod okiem Darka Wojteczka, swojego pierwszego i wieloletniego nauczyciela. Niedługo potem zetknęła się z ashtanga jogą, która od pierwszego momentu urzekła ją swym pięknem i energią, stając się jej codzienną praktyką.

Ewa jest instruktorem rekreacji ruchowej ze specjalnością hatha-jogi / AZS Politechniki Częstochowskiej i posiada uprawnienia do nauczania  nadane przez Ministra Sportu i Turystyki /, ponadto ukończyła kurs nauczycielski z ashtanga jogi z Basią Lipską Wrocław 2009 , Manju Pattabhi Jois Berlin 2010. Od ponad 16 lat praktykuje jogę pod okiem najwybitniejszych nauczycieli ashtanga jogi na świecie ( tj. Sharat Jois, Manju Jois, Rolf  and Marcy Naujokat, Nancy Gilgoff, John Scott i wielu innych – praktyka w Indiach, Hiszpanii,  Berlinie ) Obecnie serce zostawiła w Portugalii gdzie regularnie podróżuje by praktykować pod okiem Tarika Van Prehn i Lei Perfetti.

Na co dzień od ponad 15 lat prowadzi regularne zajęcia z ashtanga jogi. Dzięki codziennej praktyce własnej oferuje uczniom wiedzę popartą doświadczeniem oraz indywidualne podejście. Nauczanie jogi stało się jej pasją, a praktyka jogi życiem. Z radością i zaangażowaniem propaguje świadomy, uważny i zdrowy styl życia.

 

Koszt 150 zl.

Warunkiem uczestnictwa jest uiszczenie bezzwrotnej zaliczki w wysokości 60 PLN.

Konto zostanie podane po wcześniejszej rejestracji mailowej :

————————————————————————————–

Kontakt :

Ewa Wudzińska

[email protected]

tel 792-25-33-44

 

Kurs jogi dla kobiet w ciąży z Ewą Wudzińską

zobacz kolejne

Join event

Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe :)